Reszel - Informacje_i_wydarzenia
Na czym polega marketing zewnętrzny?
Marketing zewnętrzny, to strategia promocji produktów i usług skierowana do szerokiej publiczności poza tradycyjnymi mediami cyfrowymi i drukowanymi. Głównym celem tej formy marketingu jest dotarcie do potencjalnych klientów w ich codziennym środowisku, wykorzystując różnorodne nośniki reklamowe, takie jak billboardy, plakaty, reklamy na pojazdach, przystanki autobusowe, a także inne techniki umożliwiające kontakt z klientami.
Najważniejsze elementy marketingu zewnętrznego
Analizując pojęcie marketingu zewnętrznego należy zaznaczyć, że termin ten może odnosić się z jednej strony do działań poza firmą, które promują jej produkty i usługi, a także samo przedsiębiorstwo, a z drugiej do reklamy zewnętrznej, nazywanej również outdoorową. Jednocześnie reklama zewnętrzna może być po prostu jednym z elementów marketingu zewnętrznego. W tym kontekście warto omówić popularne działania z tego zakresu.
Billboardy to jedne z najpopularniejszych nośników reklamy zewnętrznej i są umieszczane w strategicznych lokalizacjach, takich jak ruchliwe ulice, autostrady czy centra miast, co zapewnia dużą widoczność i dotarcie do szerokiej grupy odbiorców. Billboardy mogą być zarówno tradycyjne, jak i cyfrowe, co pozwala na dynamiczne zmiany treści. Z kolei plakaty i afisze są umieszczane w miejscach o dużym natężeniu ruchu pieszych, takich jak stacje metra, przystanki autobusowe, centra handlowe czy uliczki handlowe. Mogą one promować wydarzenia, produkty, usługi czy kampanie społeczne. Ich zaletą jest relatywnie niski koszt produkcji i możliwość szybkiej dystrybucji.
W skład marketingu zewnętrznego mogą wchodzić również różnego rodzaju gadżety reklamowe, rozdawane potencjalnym klientom lub obecnym konsumentom danej marki. Bardzo ciekawe mogą być różne gadżety firmowe, na przykład dostępne na tej stronie https://videodruk.pl/do-napojow/ceramika-reklamowa/kubki-reklamowe
Firma Videodruk przygotowała również inne gadżety z logo, które można kupić tutaj: https://videodruk.pl/ceramika-reklamowa
Zalety marketingu zewnętrznego
Marketing zewnętrzny ma potencjał dotarcia do ogromnej liczby odbiorców, zwłaszcza w miejscach o dużym natężeniu ruchu, a jednocześnie w niewielkich obiektach. Gadżety reklamowe mogą być również przekazywane konsumentom i klientom przy różnych okazjach. W przeciwieństwie do reklam internetowych, które mogą być blokowane przez programy adblock, reklamy zewnętrzne są trudne do zignorowania. Odbiorcy napotykają je mimowolnie w trakcie codziennych czynności. Dodatkowo warto zaznaczyć, że marketing zewnętrzny oferuje szerokie pole do popisu dla kreatywności.
REKLAMA
opublikowano: 2024-08-06, © materiał zewnętrzny,
211
ostatnie artykuły z tego działu:
- Mitomania, czyli dlaczego ktoś notorycznie kłamie?
- Najważniejsze zasady dbania o napęd bramy garażowej podczas zimy
- Już pół miliona aktywnych użytkowników aplikacji mobilnej mZUS
- Oferty Huawei na Black Fariday dotyczące urządzeń noszonych i gadżetów
- RTX 4080 – karta, która zrewolucjonizuje Twoje granie!
- Jak rozwijać karierę w branży hotelarskiej? Przewodnik dla początkujących
- Do lata daleko, ale zaplanuj plenerowy piknik firmowy już teraz!
- 877 tys. emerytów i rencistów korzysta z mLegitymacji
- Równowaga Między Pracą a Życiem Rodzinnym: Mit czy Rzeczywistość?
- Rozwijaj swoją stronę: AI czy agencja SEO?
- dalej...