Reszel - Wydarzenia_szkolne
Projekt systemowy w trójce
Informujemy z przyjemnością Państwa o kolejnych działaniach w ramach trwającego projektu systemowego „Raz, dwa, trzy potrafisz i ty”. Uczniowie klas drugich i trzecich nadal chętnie korygują różnego rodzaju dysfunkcje poprzez ciekawe i atrakcyjne zajęcia w małych grupach. Praca korekcyjna ma typowy charakter inywidualizacyjny, ponieważ praca w tym roku szkolnym odbywa się w kilkuosobowych grupach.
W trakcie pracy nad korekcją wad wymowy w czasie trwania zajęć logopedycznych wykorzystywane są nie tylko zakupione wcześniej pomoce logopedyczne. Ćwiczenia w pięknym mówieniu wspomagają również zrobione przez uczniów w ubiegłym roku szkolnym pomoce, takie jak planszowe gry logopedyczne, modele szafy, lodówki, domu. W drugim roku trwania projektu dzieci wykonały pociąg „Loguś” z wierszykami i zagadkami oraz ulice do wyścigów samochodowych. Uczniowie dzięki uprzejmości Pań z Biblioteki Miejskiej w Reszlu uczestniczyli również w warsztatach lalkarskich prowadzonych przez Panią Jagnę Polakowską, aktorkę Teatru lalek w Olsztynie. Oprócz możliwości poznania technik lalkarskich dzieci miały też możliwość wykonywania ciekawych ćwiczeń dykcyjnych usprawniających narządy mowy.
Zajęcia gimnastyki korekcyjnej przeznaczone są nadal dla uczniów, u których zdiagnozowano wady postawy, np. koślawość stóp i kolan, odstające łopatki, okrągłe plecy, skoliozę, lordozę oraz tych, u których zauważono słabą sprawność fizyczną. Zadania są realizowane „małymi kroczkami”, aby nie zniechęcić uczniów do ćwiczeń korygujących wady postawy. Poprzez różne formy ruchu, także w formie zabawowej, uczniowie zwiększali swoją sprawność fizyczną, a także uczyli się prawidłowej postawy w czasie ruchu, odpoczynku, podczas ćwiczeń, ale nie tylko, bo np. podczas oglądania telewizji, czytania książki, odrabiania prac domowych. W czasie różnorodnych zabaw i gier uczyli się również korygowania swoich wad postawy. Aktywnie uczestniczyli w różnych formach ruchu na wyjazdach, np. pływalnia w Kętrzynie, lodowisko oraz w terenie.
Na zajęciach matematyczno-przyrodniczych uczniowie wypełniali i rozwiązywali ciekawe karty pracy, które utrwalały zdobytą wiedzę podczas spotkań. Odbył się również indywidualny konkurs przyrodniczy, w którym uczniowie mogli pochwalić się swoimi umiejętnościami. Poszerzali także swoje umiejętności matematyczne, pracując na nietypowych przyborach. Zainteresowanie dzieci wzbudzały proste eksperymenty chemiczne przeprowadzane w sali zajęć. Uczestnicy rozpoczęli również komputerowe podróże po krajach europejskich, poznawali zabytki oraz inne interesujące ciekawostki z tych krajów. Uczyły się aktywną metodą działania praktycznego i projektów. Nabywały umiejętności rozwiązywania problemów w twórczy sposób oraz sprawnego posługiwania się technologią informacyjną wykorzystując: komputer, Internet, gry edukacyjne dla dzieci, albumy, mapę Polski, mapę Europy, globus, mapę państw Unii Europejskiej, prezentacje, Planszę interaktywną, Quizy.
Zachęcamy do obejrzenia zdjęć z aktywności uczniów, które zostały wykonane podczas trwania zajęć.
REKLAMA
opublikowano: 2013-03-01, © Organizatorzy,
4341