Reszel - Wydarzenia_szkolne
„Życie nie po to jest, by…”
Profilaktyka w SP nr 3:„Bumerang”, „Życie nie po to jest, by…” to tytuły dwóch spektakli profilaktycznych zaprezentowanych 22 lutego w Szkole Podstawowej nr 3 przez aktorów teatru profilaktycznego „KURTYNA”. Pierwszy z nich poruszał się w obrębie dwóch tematów, istotnych z punktu widzenia profilaktyki. Z jednej strony podejmował problematykę przemocy (cyberprzemocy), osiągania satysfakcji z psychicznego dręczenia słabszych, kwestię braku zainteresowania rodziców problemami dzieci, z drugiej strony, przedstawił problem picia alkoholu przez młodzież oraz kompromitujące skutki upijania się. Po raz kolejny zwróciliśmy uwagę społeczności szkolnej na narastający problem cyberprzemocy, szantażowania i poniżania ludzi poprzez rozpowszechnianie w sieci obraźliwych treści, zdjęć czy amatorskich filmów. Zjawisko to, odnoszące się do przemocy psychicznej, prowadzi do silnej depresji a nawet prób samobójczych. Spektakl ostrzegał przed zawieraniem przypadkowych znajomości i pokazał tragiczne w skutkach konsekwencje wynikające z upojenia alkoholowego.
W przedstawieniu: „Życie nie po to jest, by…” poruszony był temat relacji występujących pomiędzy młodymi ludźmi, ich spojrzenia na życie i otaczający świat. Ukazana była bezwzględna, nierzadko brutalna codzienność, nuda i brak alternatywy na monotonne spędzanie czasu. Spektakl opowiadał historię zbuntowanego, pesymistycznie nastawionego do życia chłopca, który prowadząc rozmowę z pacjentką Hospicjum, styka się z chorobą nowotworową, a przede wszystkim umieraniem , kruchością życia ludzkiego. Przedstawiona historia uczy szacunku do innych oraz zwraca uwagę na rodzącą się obojętność wśród społeczeństwa.
Profilaktyki „ciąg dalszy” miał miejsce 26 lutego.”Magiczna podróż” – pod takim hasłem odbyły się warsztaty dla uczniów klas: III b, III c i II a, prowadzone przez pracownika Centrum Profilaktyki i Edukacji z Warszawy. Celem warsztatów było modelowanie postaw wolnych od przemocy i agresji, uczenie sposobów odreagowania negatywnych emocji, uczenie określania swoich emocji przez uczniów. Uczniowie byli żywo zainteresowani tematem, ilustrowali różne rodzaje uczuć, chętnie wyrażali je za pomocą „mowy ciała”.
Uczestniczenie naszych uczniów w/w działaniach profilaktycznych zawdzięczamy środkom finansowym przekazanym przez Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Halina Kwiatkowska – pedagog SP nr 3.
REKLAMA
opublikowano: 2013-02-28, © Halina Kwiatkowska,
3222